info [@] musclemedia.nl +31 (0)6 21 25 4004

5 Basis Tips voor het schrijven van SEO teksten

In deze post geven wij 5 Tips voor het schrijven van SEO teksten. Echter blijft het wel een vak apart. Mocht je zelf SEO teksten willen schrijven, dan kun je de onderstaande tips goed gebruiken. Zou jij toch het schrijven van SEO teksten willen uitbesteden, vraag dan een vrijblijvende offerte bij ons aan!

Voordelen wanneer je SEO teksten uitbesteed:

✓ Wij werken erg efficiënt, dus erg snel wat relatief zeer goedkoop is!
✓ Wij schrijven teksten met kennis over alle facetten en de laatste trends!
✓ Onze teksten zijn dus van zeer hoge kwaliteit voor relatief goedkope tarieven!

1. Verwerk keywords, longtail keywords & synoniemen

Gebruik de Google Adwords keyword planner om de belangrijkste keywords te bepalen. Maak een selectie van primaire keywords waarop je hoog wilt scoren in Google. Selecteer ook een reeks van “longtail” keywords die relevant zijn voor het onderwerp. Door zowel hoofdkeywords als longtail keywords te gebruiken in webteskten of SEO teksten, toon je een completer beeld waar de pagina nou echt over gaat.
Gebruik ook synoiemen van de keywords. Zoekmachines als Google kunnen tegenwoordig “begrijpend lezen”. Dit betekent dat de robotjes, ook wel crawlers genoemd, soms nog wel beter als mensen begrijpen waar teksten over gaan. Synoniemen geven een volledig beeld en worden gerelateerd aan het betreffende onderwerp.

Creëer een totaal beeld voor zowel crawler als bezoeker!

2. Gebruik branche gerelateerde woorden en termen

Ook branche gerelateerde woorden hebben invloed op het “totaal beeld” van de crawler. Wanneer je een tekst schrijft over bijvoorbeeld “zwemkleding” is het meer dan logisch om bijvoorbeeld de woorden: zwembroek, badpak, bikini etc. te gebruiken. Zoekmachines begrijpen dat dit logische woorden zijn en hebben een toegevoegde waarde voor het complete plaatje.

3. Maak een complete indeling van h1, h2 en h3 etc.

Zorg ervoor dat de pagina goed en logisch gesctrucureerd is. Maak hiervoor gebruik van de h1, h2, h3, h4, h5 en/of h6 tags. Verwerk ook op een natuurlijke manier (geen spam) enkele keywords, longtail keywords en eventueel synoniemen in de kopjes.

4. Hou een tekst lengte van minimaal 350 woorden aan

Het is een ongeschreven regel in “SEO land”: Hanteer een minimale lengte van 250-350 woorden voor een pagina om enige kans te maken in de zoekresultaten. Wij adviseren om een minimum van 350 woorden aan te houden. Zelf hanteren wij meestal minimaal 400-450 woorden. Meer is natuurlijk altijd beter, mits het kwalitatieve teksten zijn!
Zorg er tevens natuurlijk altijd voor dat teksten uniek zijn en een toegevoegde waarde hebben ten opzichte van andere teksten op het web over hetzelfde onderwerp.

5. Schrijf voor de bezoeker en NIET voor de zoekmachine!

Een veel gemaakte fout is het feit dat er geschreven wordt voor de zoekmachine in plaats voor de bezoeker. Schrijf altijd voor de bezoeker! Kruip in de huid van de bezoeker en probeer eigen teksten te beoordelen. Vraag jezelf af: stel ik zoek op keyword “X”, heb ik alle informatie gelezen om verder te kunnen gaan? Is enige achtergrond informatie eventueel gewenst in sommige situaties?

Wanneer je met keywords in het achterhoofd specifiek voor de bezoeker schrijft, zullen teksten automatisch van een redelijk niveau zijn. Denk altijd aan het volgende: Zoekmachines willen de beste resultaten tonen voor de “searchers”, zorg er dus voor dat jouw teksten de beste zijn in kwaliteit, informatie en toegevoegde waarde!

5 Basis Tips voor het schrijven van SEO teksten
4.9 (97.14%) 7 votes