Online Marketing Bureau voor Internet Marketing

Linkbuilding 2016

Linkbuilding 2016

Zoals algemeen bekend is doet Google iedere dag update(s) aan haar algoritme. Eén van de grootste speerpunten van Google’s algoritme is het filteren van Spam.

Een onderdeel van Spam is het “onnatuurlijk linkbuilden”. Er zijn veel partijen die “linkbuilding” aanbieden, maar niet (volledig) meegaan met alle ontwikkelingen. Het is erg belangrijk om exact te weten welke paden er bewandelt moeten worden en welke afslagen er genomen moeten worden op weg naar de “nummer #1” positie. Wil je jullie linkbuilding uitbesteden? Wij kunnen hiermee helpen op zowel strategisch als operationeel niveau. Ook kan Muscle Media worden ingeschakeld als second opinion om het werk van huidige partners te controleren.

Ook in 2016 zullen er verschillende ontwikkelingen plaatsvinden. De kunst is om een lange termijn strategie te hanteren in de planning & uitvoering. Dit punt wordt veelal onderschat en maakt juist net het verschil tussen bepaalde concurrenten. Onderstaand bespreken wij daarom de huidige en komende ontwikkelingen m.b.t: linkbuilding 2016!

Welke ontwikkelingen vinden er plaats in 2016?

 

1. Real-Time Penquin algoritme (spam filter)

Google zal hun “real time” spam algoritme door blijven ontwikkelen en mondiaal uitrollen. Het doel van Google is om een “real time” Penquin spamfilter goed functionerend te krijgen. Wanneer er te veel slechte ofwel spam ofwel lage kwaliteit links worden geplaatst naar de website, zal Google dit real time beoordelen. Dit zal dus per direct invloed hebben op de rankings. Hierdoor kunnen de rankings in de zoekmachine per dag nog meer gaan variëren.

2. Directory links

Directory links zullen in 2016 nog steeds belangrijk blijven voor het “totaalplaatje”, maar er wordt in de loop der jaren steeds meer onderscheid gemaakt tussen primaire directories en de rest. Tientallen links plaatsen op directories als .startje .goedbegin .boogolinks etc. zal dus steeds minder zin hebben. Er kan beter worden gefocust op mooie, goede, en kwalitatieve links.

3. Branded anchor teksten

Google focust zich de afgelopen 2 jaar steeds meer op Branding. Ook in 2016 zal dit voortzetten. Wij hebben verschillende tests gedaan in verschillende markten m.b.t. “branded anchor backlinks” versus “exact match / partial match” backlinks. Uit onze eigen ervaring spreken wij van een duidelijke verschuiving in de verschillende balansen tussen dit soort variabelen. Hier houden wij dus ook rekening mee bij het ontwikkelen van campagnes en strategieën. Zorg er dus voor dat je up-to-date bent van alle ontwikkelen & dat de juiste strategie wordt gehanteerd. Een goed vooronderzoek en de juiste strategie zal vele malen efficiënter zijn in zowel tijd als geld.

4. De kracht van niches

Er is een trend gaande met betrekking tot het feit dat Google steeds meer specifieke pagina’s toont binnen specifieke keywords in bepaalde niches. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor websites die naar jouw website linken. Hoe meer websites naar jou linken met een specifiek hoofd onderwerp, hoe meer waarde Google zal toekennen aan jouw website in deze betreffende (niche) markt. Relevantie speelt hierbij een belangrijke rol; een link vanuit een goede website die in dezelfde niche / markt zit, is een sterke link.

Slotwoord

Dit waren de vier belangrijkste ontwikkelingen met betrekking tot off-page / linkbuilding optimalisatie. Wij hopen iedereen wat handvatten te kunnen geven zonder “het geheim van de smid” volledig vrij te geven. Mocht je interesse hebben om een bepaalde strategie verder onder de loep te nemen? Neem gerust contact met ons op!

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *